Průzkum trhu a marketingový výzkum
Analýza spotřebitelského trhu
- Analýza procesu kupního rozhodování spotřebitelů. Analýza cílových skupin zákazníků z hlediska nákupních zvyklostí, motivů, stereotypů a nákupních bariér.
- Výběr a analýza potenciálních cílových skupin zákazníků.
Výrobkový výzkum - výrobkový test
Konfrontací dojmového a zkušenostního testu může zadavatel zjistit, zda výrobek komunikuje stejné vlastnosti, které skutečně má.
- Metoda testování produktu spotřebiteli.
- Je testem laiků, proto je nutné nastavit požadavky na testující na spotřebitelské úrovni.
- V podobě dojmového testu se zaměřuje na vnímání výrobku, jeho obalu a image testující osobou a zkoumání očekávání, které toto vnímání přináší.
- Lze jej kombinovat s projekcí typického, nebo očekávaného spotřebitele.
- Jako zkušenostní test se uplatňuje poskytnutí výrobku k vyzkoušení nebo spotřebě.
Analýza průmyslového trhu
- Kvantifikace trhu a tržního potenciálu. Analýza trhu jako celku, jeho velikost, struktura a dynamika.
- Testování nového produktu při jeho vstupu na trh, vymezení jeho místa na trhu a minimalizace rizik.
- Analýza konkurence a jejího podílu na trhu.
- Analýza konkurenčních produktů ve všech oblastech marketingového mixu.
- Prognostický výzkum zaměřen na předpovídání spotřebitelské poptávky.
Interní analýza fungování firmy
- Analýza identifikace zaměstnanců s firmou, podnikem.
- Analýza komunikačních toků mezi managamentem a zaměstnanci. Analýza motivačních stimulů a pracovních aspirací zaměstnanců.
- Identifikace názorů a postojů obyvatel žijících v bezprostředním okolí firmy, podniku.
- SWOT - analýza interního fungování firmy a jednotlivých pracovišť.
Výzkum reklamy a jejího působení
- Analýza, testování a výběr vhodných reklamních prostředků pro konkrétní reklamní akci.
- Testy a analýza účinnosti reklamních akcí.
- Mediální analýza zaměřená na volbu vhodných médií pro úspěšnou a efektivní prezentaci Vašich produktů.
- Analýza komunikačních účinků nových reklamních idejí, sloganů, spotů apod.
Výzkum masmédií
- Analýza tištěných a elektronických médií z pohledu jednotlivých cílových skupin obyvatel na základě vybraných klíčových obsahových a formálních složek.
- Výzkum frekvence čtení jednotlivých typů tiskovin.
- Identifikace míry spokojenosti čtenářů s těmito tiskovinami a detailní analýza cílových skupin čtenářů z hlediska všech sociálně demografických znaků.
Průzkumy u příležitostí veletržních akcí
- Analýza vystavovatelů.
- Analýza návštěvníků.
In-home, in-hall, in-store
Spotřebitelský výrobkový test.
- Spotřebitelský výrobkový test realizovaný v domácnostech (in-home), ve studiu (in-hall) nebo na prodejnách (in-store).
- Analýza vlastností, které jsou důležité pro plnění funkce výrobku jako spotřebního zboží.
- Potenciální spotřebitelé - respondenti mají možnost si konkrétní výrobek vyzkoušet.
- Respondenti testují dané výrobky a hodnotí jejich vlastnosti (užitné a funkční parametry, design, alternativní obaly, cenu apod.), vybírají z návrhů reklamních spotů.
- Sběr dat - vlastní dotazování včetně testování výrobků - probíhá v předem určených lokalitách.
- Respondenti jsou vybráni formou detailního screeningu.
Test sémantického výběru
Cílem metody je podrobně analyzovat obsah image společností, institucí a značek.
- Na základě polaritního profilu (protikladné pojmové dvojice jako pozitivní - negativní) se zkoumá vnímání určitého aspektu respondenty, kteří vyjadřují své pocity na škále mezi oběma póly.
- Hraniční metoda na pomezí přímé a nepřímé formy dotazování.
- Získané odpovědi se statisticky zpracují a mohou se třídit dle různých kritérií (třídění dle značek, charakteristiky respondentů apod.).
- Výstup je přehledný v podobě sémantických grafů.
Storechecking
Získává informace o nabídce na trhu a je podnětem pro modifikaci a zkvalitnění marketingové strategie společnosti v zadané výrobkové skupině.
- Je monitorování aktuální nebo dlouhodobé nabídky produktů vybraného sektoru v prodejní síti.
- Zjišťuje parametry produktů nabízených v obchodní síti, jako jsou cena, parametry, positioning a jiné charakteristiky konkurenčních produktů.
- Vytvoří obraz o nabídce na trhu ve vybraném segmentu.